Mobil oyun sektörü, dünyadaki en hızlı büyüyen en önemli sektörlerden biridir. Geçtiğimiz birkaç yıl içinde oyun sektörünün büyümesinde en büyük itici güç haline geldi. Newzoo tarafından hazırlanan bir rapora göre, iOS’un büyük rol oynadığı mobil oyun sektörü önümüzdeki üç yıl içinde 100 milyar dolarlık bir pazar haline gelecek.
IOS platformundaki oyunların başarısı iPhone ve App Store’un olağanüstü başarısıyla paralel olarak gerçekleşti. iPhone’un donanımı, oyun geliştiricilerine deneme esnekliği sağlayan özgün tasarımıyla bu başarıda çok büyük bir rol oynadı. Diğer bir önemli unsur ise Uygulama İçi Satın Alma yönteminin ortaya çıkışı oldu. Oyunlar, diğer uygulamalar gibi normalde ücretsiz olarak indirilebiliyor ya da belirli bir ücret karşılığında indirilebiliyordu. Uygulama İçi Satın Alma yönteminin ortaya çıkışı ile birlikte uygulama içinde satın alınabilen seviye paketleri, ücretli öğeler ve diğer dijital ürünleri sunan tamamen yeni bir oyun kategorisi doğdu ve bu birçok oyun geliştiricisini başarıya ulaştırdı.
Bu eğitimde neler öğreneceksiniz?
- Kendi oyununuzu en başından planlama, tasarlama ve geliştirme
- Karmaşık problemleri Swift kullanarak çözme ve programlama
- Proje düzenleme ve grafikleri hareketlendirme
- Menüleri oluşturma
- Scene Editor’de menüleri oluşturma
- Scene Editor’de sahneleri oluşturma
- SpriteKit’in fizik sistemi hakkında bilgiler
- NSKeyedArchiver ve NSKeyedUnarchiver kullanarak oyun verilerini şifreleme ve kaydetme
- Oyunda müzik çalma
- SKActions’un temel ve orta düzey özelliklerini kullanma