IIBA® Uluslararası Ekran Tasarımı Ve Kullanılabilirlik

Eğitim Tipi : Sanal Sınıf / Online
Süre : 2 Gün
  1. Anasayfa
  2. IIBA® Uluslararası Ekran Tasarımı Ve Kullanılabilirlik

Açıklama

    Eğitim, kullanıcı odaklı tasarımın temelleri ve kullanıcı deneyimi tasarımı süreçleri ile başlayarak; prototipleme teknikleri ve görsel tasarım prensipleri gibi konularla devam etmektedir.

    Bu eğitimde neler öğreneceksiniz?

    • Kullanıcı Odaklı Ekran Tasarımı ve Kullanıcı Deneyiminin Temelleri
    • Ekran Tasarımı / Kullanıcı Deneyimi Tasarım Süreci

     

    Kimler Katılmalı

    İş Analistleri, Sistem Analistleri, Proje Yöneticileri, Takım Liderleri / Yöneticileri ve Kurumsal Mimarlar,

    Scrum Ekiplerinde Product Owner (Ürün Yöneticisi) Rolünü Üstlenen Kişiler,

    İş Analizi ve Proje Kapsam Yönetimi alanlarında bilgi birikimini geliştirmek ve iş performansını artırmak isteyenler,

    İş Analizi ekiplerini veya İş Analizi süreçlerini yöneten Orta ve Üst Kademe IT Yöneticileri


Eğitim İçeriği

Kullanıcı Odaklı Ekran Tasarımı ve Kullanıcı Deneyiminin Temelleri

  • Kullanılabilirlik nedir?
  • Kullanıcı deneyimi nedir?
  • Kullanılabilirlik problemleri
  • Kullanılabilirlik yatırımının geri dönüş oranı

Ekran Tasarımı / Kullanıcı Deneyimi Tasarım Süreci

  • Strateji Katmanı (Strategy Layer)
  • Uygulamanın/Web sitesinin amacının belirlenmesi
  • Kullanıcı İhtiyaçlarının Belirlenmesi
  • Kullanıcı Profilleme / Persona Oluşturma,
  • Persona Çalışmaları,
  • Mental Model Belirleme,
  • Kullanıcı Senaryolarının Tanımlanması
  • Bağlam Analizi (Context Analysis)
  • Kapsam Katmanı (Scope Layer)
  • Fonksiyonel Gereksinimlerin (Functional Requirements) Belirlenmesi
  • Use Cases
  • İçerik Gereksinimlerinin (Content Requirements) Belirlenmesi
  • Yapısal Tasarım Katmanı (Structure Layer)
  • Etkileşim Tasarımı (Interaction Design)
  • Information Architecture (Bilgi Mimarisi)
  • Veritabanı Bazlı Düzenleme
  • Hiyerarşik Düzenleme
  • Dar-Derin (Narrow-Deep) vs
  • Geniş-Sığ (Broad-Shallow) Düzenleme
  • Hypertext Düzenleme
  • İskelet Tasarım Katmanı (Skeleton Layer)
  • Uluslararası Tasarım Prensipleri ve Kuralları
  • Low Fidelity Prototyping
  •  Sketching
  • Screen Mockups
  • Storyboards
  •  Wireframing
  • High Fidelity Prototyping Widgets (Primary / Secondary Windows, Message Boxes, Dialog Boxes, Tabs, Menus, Tool Bars, Command Buttons, Option Buttons, Check Boxes, List Boxes, Text Boxes)
  • Etkileşim stilleri
  • Menu Selection
  •  Form-Fill
  • Direct Manipulation
  • Anthropomorphic
  • Command Lines
  • Menü Tasarımı (Card Sorting)
  • Navigasyon Tasarımı (Navigation Design)
  • Arayüz Tasarımı (Interface Design)
  • Görsel Tasarım
  • Psikolojik Prensipler
  • Görsel Tasarım Prensipleri
  • Görsel Tasarım İlkeleri

Ön Koşullar

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.